Najnowszy film Jerzego Hoffmana to produkcja, jakiej w Polsce jeszcze nie było. Opowieść o wojnie polsko-bolszewickiej ma zachwycać doskonałą obsadą i rozmachem scen batalistycznych kręconych z wykorzystaniem techniki 3D. Jak stworzyć hit z historią w tle? – o tym w najnowszym FILMIE.
We wrześniowym wydaniu magazynu FILM także: wywiad z Zoe Saldaną z okazji premiery Colombiany, nieprzewidywalny Javier Bardem, gaz do dechy – które samochody najszybciej zdobywają serca filmowców, a na dokładkę: o szarlatanach przy okazji "Skóry w której żyję" Almodovara oraz ogłoszenie plebiscytu Złote Kaczki.
Osiem lat czekali polscy widzowie na kolejny film Jerzego Hoffmana. Po burzliwych dziejach legendarnego króla Popiela przyszedł czas na historię bardziej współczesną i ukazanie wojny polsko-bolszewickiej. Chociaż temat ten był ostatnio popularny za sprawą telewizyjnego serialu, Hoffman zdecydował się na stworzenie swojej, autorskiej opowieści. Ekranizacja „Bitwy warszawskiej 1920” pochłonęła ogromne środki finansowe. Znakomita obsada (m.in. Daniel Olbrychski, Borys Szyc i Natasza Urbańska) i niezwykła dbałość o szczegóły to jednak nie jedyne znaki rozpoznawcze filmu. Do ukazania spektakularnych scen batalistycznych wykorzystano technikę 3D. Takie kino znów nabiera dynamizmu, znów pojawia się poczucie przestrzeni, bohater stojący na krawędzi dachu znów daje nam zawrót głowy – mówi Sławomir Idziak, operator i pomysłodawca rozwiązania. O tym, jak pracuje się na planie pierwszej tego typu produkcji w polskiej kinematografii na łamach FILMU opowie Natasza Urbańska.
We wrześniu na ekrany polskich kin trafi najnowszy obraz Luca Bessona – „Colombiana”. Bohaterką filmu jest Cataleya, której rodzice zostali zamordowani przez mafię, gdy była jeszcze dzieckiem. Opętana żądzą zemsty, postanawia zostać zawodowym zabójcą. Całe swoje życie podporządkowuje jednemu celowi – zabiciu oprawców. Z okazji premiery – we wrześniowym FILMIE rozmowa z odtwórczynią głównej roli, wschodzącą gwiazdą Hollywood, Zoe Saldaną. Aktorka opowie o pracy na planie filmu, zdradzi także, dlaczego nowojorczycy nie potrafią korzystać z plaży i jakie zwierzęce instynkty drzemią w jej córce.
W numerze także Javier Bardem – mistrz aktorskich transformacji, sceniczny zwierz, który nie daje się zaszufladkować. Dlaczego wybrał „zawód dla pedałów i dziwek”? W których rolach napina aktorskie muskuły? Jak wyglądała jego pierwsza rola? O tym we wrześniowym FILMIE.
Caligari, Mabuse, Ledgard... Antonio Banderas? W najnowszym filmie Pablo Almodovara pt. „Skóra w której żyję” odnaleźć można nawiązania do klasycznych dzieł Fritza Langa. Hiszpański reżyser odświeża nieco zapomnianą konwencję filmu o szalonym naukowcu, który w domowym zaciszu eksperymentuje na swojej ofierze. Tym razem Almodovar przedstawia historię z pozoru niegroźnego chirurga plastycznego, którego łączą dziwne relacje z piękną kobietą. FILM sprawdza, jak w filmowej rzeczywistości zostaje się szarlatanem i jak każdemu z nas (nie)daleko do tego, by nim zostać.
Szybko, wściekle, w 60 sekund? Najnowszy FILM pisze także o tym, jakie marki samochodów upodobali sobie filmowi bohaterowie. Czym podróżują bohaterowie „Drive”, do czego służy im sedan i jakie zastosowanie może mieć kabriolet. Wszystko to i znacznie więcej – we wrześniowym wydaniu magazynu FILM.
Do części nakładu najnowszego wydania magazynu FILM dołączona jest płyta DVD. Tym razem do wyboru – film „Paryż, Teksas” Wima Wendersa lub francuska komedia z Monicą Belucci i Gererdem Depardieu “Za ile mnie pokochasz?”. Cena magazynu z płytą wynosi 9,99 zł, bez płyty – 6,99.
*****
FILM to najstarszy polski magazyn poświęcony tematyce kina i filmu. Ukazuje się od 1946 r. Od 2007 r. wydawcą FILMU jest Media Point Group, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Redaktorem naczelnym magazynu FILM jest Jacek Rakowiecki.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/bitwa-warszawska-1920-historia-w-3-d-w-kinach-i-w-filmie